2008-10-08

Demonstrationer i bangkok

I Bangkok ett dygn nu ungefär innan konferens i Manila. Här har jag talat med en organisation som heter Altsean, delvis finansierad av Palmecenter som är en s.k. thinktank för den demokratiska oppositionen i Burma.
De är baserade här och gör ett strålande arbete som jag fick höra mer om. Bra att ha inför kommande debatter i riksdagen
I Bangkok pågår våldsamma demonstrationer mot regeringen utanför parlamentet o regeringsbyggnaderna. Gräsliga bilder i tidningen idag, och mycket oroväckande för demokratin i Thailand, som redan nu är mycket skör. Skulle inte förvåna många bedömare om ny kupp är i faggorna.
Imorgon tidigt bär det iväg till Manila, där jag stannar i tre nätter.
Mer om konferensen där senare.
Goda nyheter från Sverige läser jag också. Att S ska fördjupa sitt samarbete med MP framöver. Jättebra säger jag, väljarna behöver veta vad som händer när (inte om) vi vinner valet. Vänsterpartiet får lov att rätta sig efter de lagar och regler som finns omkring den ekonomiska politiken om de ska vara med. Helt rätt anser jag, särskilt i dessa finanskrisens dagar.


Inga kommentarer: