2008-10-23

The big apple

I helgen åker jag till New York där jag kommer att vara två veckor framöver.
På bloggen ska jag i mån av tid rapportera dels om FN och generalförsamlingen, dels om upptakten till- och själva valet.
Nedanstående pressmeddelande gick ut idag.

Riksdagsledamot Olle Thorell (s) åker till FN:s generalförsamling
– Jag ser fram emot att följa FN-arbetet på nära håll. Trots sina fel och brister är FN en oerhört viktig institution och det bästa verktyg som finns för att nå globala överenskommelser Av Särskilt intresse kommer att vara att följa frågor om mänskliga rättigheter, konfliktlösning och nedrustning. Världshandelsfrågor och Asiens utveckling är också frågor jag kommer att försöka bevaka på plats i New York, säger Olle Thorell.
- Samtidigt som jag befinner mig i FN och New York genomförs USA valet. På valdagen kommer jag att besöka demokraternas valvaka för att förhoppningsvis ihop med dem fira Barack Obamas seger.
Jag kommer att rapportera fortlöpande på min blogg om vad som sker i FN-skrapan och i spurten av presidentvalrörelsen.
Olle Thorell kommer att vara i New York och FN:s generalförsamling mellan den 25 oktober – 9 november.

Inga kommentarer: