2005-11-26

Simply the Best

George Best har gått ur tiden. Fotbollsvärlden sörjer. Förutom att ha varit en gudabenådad spelare så har grabben från Belfast också lämnat efter sig ett antal lysande citat.
Här följer några:
Om David Beckham:
" Han kan inte passa med vänster fot, han kan inte tackla eller nicka och han gör inte många mål. Annars är han bra"
Om sin privatekonomi:
"Jag har gjort av med hundratusentals pund på vin, kvinnor och snabba bilar. Resten har jag slösat bort"
Om att vara charmör:
"I used to go missing a lot..... MissCanada, Miss United Kingdom, Miss World."
"Det påstås att jag skulle ha legat med sju Miss World, det är inte sant! Det var bara fyra."
"Nån undrade vilket jag skulle välja - att finta fyra spelare och göra mål från 25 meter mot Liverpool, eller att gå till sängs med Miss World. Som tur var behövde jag inte välja."




Bild från Birmingham vs Liverpool 26/9-05.
Jag som är Liverpool-fan sen barnsben hamnade mitt i Birmingham-klacken.... Säkerhetsmedveten (och lite feg) som man är, så köpte jag snabbt en Birmingham-tröja och försökte smälta in. Lite jobbigt att jubla diskret när Liverpool gjorde mål. Matchen slutade 2-2. Steven Gerrard var kung och jag överlevde.


Inga kommentarer: