2005-11-19

Avigsidan

Avigsidan är en hemsida, eller snarare en liten folkrörelse för oss som gillar språkliga grodor, och annat kul.
http://www.avigsidan.com
Några citat jag hittat där vill jag dela med mig. (kommentarerna är mina)

Felsyftningar kan bli kul . Som i DN efter fotbollsgalan -

"Fredrik Ljungberg kunde inte själv ta emot priset för bästa mittfältare eftersom han opererat sina visdomständer, som han vann för sjätte året i rad."
Vad ska man ha uträttat för att vinna sina egna visdomständer? Borde han inte ha lärt sig efter första gången?

AB 13/11 - "Fågel-viruset har muterat" Angriper lättare människor - men än smittar det inte mellan människor. - Tur att man hör till tungviktarna

Särskrivningar kan också vara roande:
Skygg lapp

skum tomte

På Blocket.se : " gift orm säljes"

På en lunchmeny: "kalv lever med kul potatis" (min absoluta favorit, hoppas de är lyckliga)

På en lapp om önskas hyra:
"Vi är ett studentpar som är i behov av någonstans att bo.Vi är djur och rökfria och mycket trevliga."
Frågor: 1 - Vad studerar djur?
2- Är inte alla djur rökfria?

Skylt utanför butik: "Vi har sprätt ägg"
-Jaha, gick de inte sönder då?

Ännu en luchmeny: "Gratinerad get ost sallad 49:- "
Frågor: 1- Hur stor ugn har de?
2- Ska det verkligen behövas ost och sallad till geten?
3- Hur kan det vara så billigt?

Aftonbladet IT om hur man undviker musarm:
"Försök att vila under armarna mot bordet."
Hur ska man sitta då? Låter smärtsamt..

I annons på gula sidornas Stockholmsdel:
"NACKA NAPRAPATERNA"
Är inte det hets mot folkgrupp?

Inga kommentarer: