2006-09-16

Tack till alla! Nu håller vi tummarna!


Rospyssel på expen i Västerås

Valrörelsen har i vanlig ordning varit hektisk och intensiv. På ett sätt så önskar jag att det politiska livet kunde vara så här för jämnan, med politiska möten och debatter i massor varje dag, media som intresserar sig för lokala politiska frågor och med ett intensivt offentligt samtal om de olika alternativen.
Å andra sidan så ska det bli skönt att det är över och att återgå till det politiska vardagslivet igen, då är kanske inte fokus på politisk debatt lika stark, men då är tonläget inte lika hysteriskt och perspektiven lite rimligare.
Många har frågat mig om hur jag tror att valet slutar. Jag har bara svarat att det blir jämnt och att det är viktigt att man går och röstar. Men dagen till ära här kommer mitt tips:
I riket:
S - 37,2
v - 6,7
mp -6,8
Borgarna får lite mindre än oss, förlorare är fp som tappar till m.
Summa sumarum så behåller vi regeringsmakten.
I Surahammar tippar jag att vi går fram till 54% och att förlorarna är c och v.
Jag vill också passa på att tacka alla partivänner både här i Sura och i distriktet för ett gott samarbete.
Imorgon finner ni mig utanför någon av vallokalerna i Surahammar på dagen och på kvällen på valvaka på Strike i Västerås.
Nedan en liten bildexposé över veckan som gått:

Bananer med budskap delades ut till pendlare vi centralen i V-ås 06.45.

Snabbvisit hos paappa, hobbytomatodlingens okrönte kung. Hur gör karln? Jag misstänker genmanipulering (av tomaterna alltså).

Paggan talade, bl.a om kulturpolitik, en fråga som knappt hörts i valrörelsen, synd, för vi är bäst på det området också.

Mary-Ann, Britt Inger och Anders T möter väjare i Ramnäs.
Anders Teljebäck och jag delade ut bananer och valtidning till bussresenärer på Stora gatan.

Valdebatt på folkets hus i Sura, där fick man se att alliansen minsann inte har märkts av på det lokala planet, det var olika (och underliga) besked från borgarna. Vi klarade oss bra i debatten, synd bara att det inte var fler än ca 50 i publiken.

Nu håller vi tummarna

Inga kommentarer: