2006-09-06

Ska det vara så svårt att svara på en enkel fråga?!

Hur skapas fler jobb genom att man sänker a-kassan?
En mycket enkel fråga. En enkel fråga som Reinfeldt inte kan svara på.
Det är själva essensen av alternativen som uttrycks i denna enkla fråga.
Och i det obefintliga svaret.
Jag önskar att moderaterna kunde vara ärligare.
Jag tror att deras egentliga svar är:
"Om man verkligen vill kan man skaffa jobb. Om de arbetslösa inte har det så fett så blir de mer benägna att söka jobb. Om vi dessutom får ner nivån på a-kassan och gör det dyrare att vara med i facket så tvingar vi folk att ta lägre betalda jobb och då skapas fler jobb i en ny låglönesektor. Som grädde på moset så kan vi knäcka fackföreningsrörelsen i och med detta."
Någon som tror att vi kommer få höra någon moderat vara såpass uppriktig?



Sjuk och eländig har jag varit idag, och inte kunnat vara med på turnén, trist! Stannar hemma och kurerar mig imorgon också.

PS - Trots febrighet så fick jag dagens skrattfest då jag såg valdebatt på svt på engelska. Snälla centern - skicka Maud på språkkurs!


Olle ca 1969.

Inga kommentarer: