2006-09-18

Många känslor blir det...

Dagen efter valet är huvudet fullt av sinsemellan konkurrerande känslor.
Besvikelse - Oro
Den dominerande känslan är besvikelse och oro över att vi förlorar regeringsmakten. Politik är inte ett spel eller något man kan ta med en klackspark. Det är inte så att det är lite kul med förändring för förändringens skull. Politik är viktigare än så. De beslut som fattas i riksdag och regering är viktiga och påverkar allas vardagsliv. Jag är orolig för att vi kommer att få se ett hårdare samhällsklimat där klyftor mellan olika grupper i samhället växer. Jag är inte imponerad av alliansen och deras företrädare, och är genuint orolig för hur det kommer att gå med vårt land de kommande fyra åren.
Glädje - stolthet
Glad över att vi gör ett kanonval i Surahammar, vi förstärker vår egna majoritet och får över 53% av rösterna.
Hoppfullhet
Jag är trots allt väldigt förhoppningsfull också. Jag är helt övertygad om att alliansregeringen blir en parentes i historien. Med vår politik, våra värderingar och med alla duktiga människor vi har i våra led, så kommer vi att sopa mattan med borgarna 2010!
Tacksamhet
Jag är tacksam för det förtroende jag personligen fått att företräda (S) och Västmanland i riksdagen. Jag kommer att ge järnet i riksdagen, och driva en aktiv och konstruktiv oppositionspolitik tillsammans med riksdagsgruppen och mina nya arbetskamrater på länsbänken; Sven-Erik, Pia och Margareta.
Jag är också tacksam över att få vara ordförande för ett så härligt gäng som medlemmarna i Sura är.
Taggad, laddad, peppad och revanschlysten är också känslor som konkurrerar om plats i huvudet.
Nedan lite bilder från gårdagen:

Jag och Kerstin var några av alla de som delade ut valsedlar igår. Vi var det enda av partierna i KF som hade folk utanför vallokalerna.

Grattis till Monica som fyllde 25 igår (igen...)

Inga kommentarer: