2008-08-22

Utskottresa i Asien

Imorgon åker jag ihop med fem andra ledamöter i utrikesutskottet iväg till Asien för mandatperiodens "långresa". Vi ska besöka Japan, Sydkorea och Kina. Två veckor är jag borta.

Ett minst sagt intensivt program där vi bl.a ska träffa våra motsvarigheter i de tre ländernas utrikesutskott, vi ska besöka Hiroshima, gränsen mellan Nord och Sydkorea, träffa svenska företag, thinktanks, åka till västra kina för att se utvecklingen där mm, mm.

Det ska bli väldigt intressant, framförallt besöket i Japan ser jag fram emot, då jag varit där tidigare och nu får en inblick i det politiska livet där.

Förhoppningsvis kan jag koppla upp mig och blogga under resan samt publicera en del bilder, så håll utkik här för rapportering från resan.
Från invigningen av Midgårdsparken i Surahammar. Inget samband med utskottsresan iofs...

Inga kommentarer: