2006-05-29

Guld och/eller gröna skogar och pärondeal


Deltog i en debatt på högskolan idag. Temat var studenters ekonomi och studentkåren var arrangör. Deltog gjorde jag, Mikael Damsgaard (m), Andreas Porswald (mp) och Torsten Lindström (kd). Kände mig på förhand lite dåligt påläst, men det löste sig rätt bra ändå. Debatten var rätt förutsägbar, jag försvarade regeringens politik, Torsten lovade guld och gröna skogar, Andreas lovade gröna skogar och moderaten ville sänka skatterna. En liten pikant twist är att mp i Västerås och i landstinget samarbetar med borgarna, men står bakom regeringens politik på riksplanet. Jag fattar inte riktigt hur det går ihop, och förhoppningsvis gör inte väljarna det heller och kommer över till oss istället.
Efter hagelskuren på eftermiddagen så bröt solen fram och jag kunde inte låta bli att ta en bild på det fantastiskt vackra gråpäronträdet på tomten. Det brukar bära mycket frukt, och jag är inte särskilt förtjust i päronen. Intresserade kan anmäla intresse här, så kommer jag över med en påse gråpäron framåt hösten.

Mat jag minns:
London, The Grill Room februari 05, alldeles nära Picadilly Circus. En förrätt med tre miniatyrrätter, grillad pilgrimsmussla, scampi och en jordärtskocksoppa som var så god att smogen lättade för ett ögonblick.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Slurrrp. Förrätterna ser smaskiga ut. Jag dräglar ner tangentbordet.
Var ett par kvarter från ditt päronträd ikväll. Förövrigt gillar jag gråpäron, särskilt vinkokta med lite grädde. Mmmmmm

Anonym sa...

mmm smasken det ser gott ut. men det va väll lite lite? det kan ju du aldrig bli mätt på

olle sa...

Hmpf, det var bara en f�rr�tt. Det vankades varmr�tt och efterr�tt ocks�. M�tt blev jag. Och gott var det.