2005-12-03

Tack för förtroendet!

På den här sidan brukar jag ha en ganska informell ton, jag är sällan högtravande, men idag tänker jag vara det för en gångs skull.

Idag var det extra distriktskongress för Socialdemokraterna i Västmanland.
I Hallstahammars Folkets Hus samlades 155 ombud för att fastställa listorna till riksdagen och landstinget. Som jag tidigare berättat här på bloggen var jag föreslagen på tredje plats på riksdagslistan. Tidigare har jag inte velat kommentera detta eftersom det bara var ett förslag från valberedningen. Nu kan jag dock göra det eftersom listan är fastställd! Valberedningens förslag gick igenom utan ändringar. Listan ser ut så här:

1. Sven-Erik Österberg, Skinnskatteberg
2. Margareta Israelsson, Västerås
3. Olle Thorell, Surahammar
4. Pia Nilsson, Sala
5. Lars Eriksson, Västerås
6. Isabelle Sannestedt, Västerås
7. Peter Weiderud, Arboga
8. Anna Wallén, Västerås
9. Anders Teljebäck, Västerås
10. Annica Duan, Köping
11. Kenneth Östberg, Norberg
12. Rose-Marie Isaksson, Heby
13. Murat Ermis, Västerås
14. Sholle Dejlami, Västerås
15. Ivar Pedersen, Västerås
16. Rigmor Åkesson, Kungsör
17. Tommy Tallroth Arboga
18. Ann-Sophie Forsell, Fagersta
(s) i Västmanland har idag fem mandat (6 med en ersättare för Sven-Erik Österberg som är minister).

Att stå på tredje plats innebär med största sannolikhet att jag kommer att få en plats i riksdagen.
Många känslor for genom mitt huvud då allt var klart. Glädje förstås, men mest av allt tacksamhet. Tacksamhet mot alla mina kamrater i Surahammars AK som stöttat mig och lärt mig så mycket genom åren. Tacksamhet mot mina närmaste som stått vid min sida på hela resan. Tacksamhet mot alla partikamrater i länet som jag lärt känna under mina år i politiken. Tacksamhet mot ombuden som ger mig sitt förtroende att representera partiet i landets högsta beslutande församling.
Jag lovar att jag kommer att göra mitt yttersta för att leva upp till det förtroende ni visat mig.
Tack!

9 kommentarer:

olle sa...

Tack Jocke! Vi lär ses en del i Sthlm framöver.

Anonym sa...

Jag vill återigen säga grattis, jättekul och jättebra. Inte bara för dig Olle, för oss alla i länet. Bra jobbat Olle!

olle sa...

Tack Anna, det värmer. Ser fram emot fortsatt gott samarbete.

Anonym sa...

Jättekul Olle, men jag hade ingen aning om att du var Liverpoolfan. Trodde du var GAIS:are...

Själv är jag lycklig ägare till ett par Brasse-byxor inköpta i Brasilia och som jag bara använt till badbyxor...

Här får du en bra fotbollslänk.

http://www.ifkgoteborg.se

olle sa...

Till Badpojken
Mitt lag i Sverige är blåvitt, i england Liverpool, så vi kommer nog att kunna komma överens framöver..

Anonym sa...

Grattis igen Olle!
På min hemsida finns det bilder på dig och några av dina kamrater från extrakongressen i går.
blogg.s-info.se/lidman

olle sa...

Tack Carin!
Snygga bilder. Jag har lämnat en kommentar där.

Anonym sa...

Ett stort grattis Olle! Äntligen lite "ungdomar" på valbar plats. Tänker på dig och Lasse. Nu får ni ta oss S-kvinnor på guidad tur i riksdagen =)

olle sa...

Tack Anna W! Låt mig bara lära mig hitta först...