2005-12-30

Nyårslöften jag inte tänker ångra


Nyår, dags att summera och se framåt.
Frångår här bloggvanan och blir lite mer personlig än jag brukar vara...
På det personliga planet har året varit upp och ner. Mycket har hänt. Jag har skilt mig, och är nu ensam extremt ohändig ägare till ett 20-tals hus.
Jag är dock inte typen som gräver ner mig, utan väljer att se framåt.
Rest mycket har jag, Brasilien, Guam, Japan, London, Cypern och Birmingham har fått mig att vidga mina vyer under året som gått.
Studierna har gått som på räls och min nyfikenhet bara växer.
Jag har slutat röka och jag har fått förtroendet att stå på valbar plats på riksdagslistan.
Golfen har gått under förväntan, bara en tävlingsvinst och ingen km-titel, 3.a i DM H35 var i alla fall en framgång. Hcp slutade på 3,9 (från 3,4 vid säsongsstart).
Upp och ner var ordet sa Bull.
2006 då?
Jag ska fortsätta vara rökfri.
Jag ska ge järnet för att valet ska vinnas.
Jag ska le lite mer och skratta lika mycket som vanligt.
Jag ska ägna mer tid åt dem jag tycker om.
Jag ska inte skjuta upp det som lika bra kan göras direkt.
Jag ska slå bättre wedgar, ge fan i att treputta och spela bäst när det gäller mest.
Se där, nu har jag nåt att bita i.... Men har man inga mål, vet man inte vart man är på väg.
Wish me luck...

Slutligen till er trogna läsare, och alla andra:
Gott slut!
Gott nytt år!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med nyårslöften!
Och gott nytt år!
/Carin

Anonym sa...

JAg ska bli bättre med att ta itu med saker genast.
Ska minska på choklad- och sötsaksintaget.

Det sista tror jag knappt på själv. Men om du har slutat röka!
/Jenny

olle sa...

Man klarar fantastiskt mycket mer än man tror om motivationen finns. Sen hjälper det om man är envis som en röd gris också...

Anonym sa...

Jag tycker nog att det är aningen suspekt att spela moderatbandy, men jag har ju äkta proletariatryggrad!!

olle sa...

H�kan, jag �r en brukspojke i sj�l och hj�rta. Golf �r numera en folksport, och dessutom e det kul att piska moderatknoddarna...