2006-01-04

Nytt år nya insatser....i'm all in!


Nu har årets möten dragit igång.
Skönt att få komma igång igen, jag är utvilad och full av energi.
Kommunstyrelsens arbetsutskott hade ett gäng ärenden och vi betade av stort och smått. Till de roligare hörde byggplaner av nytt +55-boende i Sura tätort och ett nytt villaområde på en tomt som legat öde i flera år. Jättekul med byggkranar i stället för rivningsdito!
Något annat som glädjer en som tror på deltagande från många i den lokala demokratin är att antalet medborgarförslag blir fler.
Jag hoppas verkligen att det är ett uttryck för att man märker att vi i kommunledningen lyssnar och tar till oss åsikter från alla.
Alla kan inte alltid få precis som de vill, men vi som fattar beslut är skyldiga att lyssna och vara lyhörda för goda idéer. Många medborgarförslag är vettiga och belyser viktiga frågor, men det finns också en del som är mer eller mindre genomtänkta och orealistiska. Det är risken man får ta när man öppnar upp demokratin och hittills så har det varit värt risken tycker jag. Däremot så får vi ta ny ställning om vi får in massvis med förslag från diverse rättshaverister som binder upp beslutsprocessen.

Vinter på riktigt har det blivit. Till och med jag som är en utpräglad sommarmänniska njuter av rimfrosten som smyckar träden och knarret under fötterna.

Dagens musiktips:
Anthony and the Johnson - Fistful of love. En fet engelsk karl med synnerligen diffus könsidentitet som sjunger om hjärta o smärta så att isen smälter. Väldigt speciell röst som man antingen hatar eller älskar.
Ni som läser min blogg. Skriv gärna kommentarer här nere till höger.. Jag känner ibland att man skriver i ett vakum, och är tacksam för all respons. Svar får ni givetvis på era kommentarer.
Tills nästa gång. God fortsättning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, jag har både sett och hört den där karln. Han låter bättre än han ser ut...
Själv är jag inne i en Ramstein-period.
Medborgarförslag har ju också funnits i landstinget sedan drygt tre år (eller om det är fyra?) Men det kommer knappt in några förslag alls. Vad kan det bero på? Nästan alla har ju synpunkter på sjukvården.

olle sa...

Ramstein? Sehr Gut!Bist du so eine, kopfbanger?
Medborgarförslag får ni väl marknadsföra lite bättre.... På Glenns blogg kanske?