2008-01-23

Lästips och 2007 års mest komiska citat.

Lyssnade idag på Katrin Kielos, mycket intressant om politikens psykologi. Hon är bl.a skribent på Arena, där hon skriver sylvassa läsvärda krönikor. En kan ni läsa HÄR .
Hon har också en blogg som ni hittar HÄR
På nattduksbordet hemma ligger nu Isabella Lövins bok Tyst Hav som är en skrämmande (ja faktiskt läskigt skrämmande) redogörelse för hur vi har fiskat sönder våra hav. Den fick mycket välförtjänt stora jounalistpriset förra året. Mer om boken kan du läsa HÄR.
Om ni ska läsa en "dokumentär" bok i år. Läs den!
På torsdag nästa vecka ska jag träffa henne och höra mer om hennes arbete. Mer om detta då.
Jag har bestämt mig för vilket som måste vara förra årets roligaste politiska citat:
Fredrik Reinfeldt:
"Jag går sida vid sida med folket, vars förtroende jag bär"
Mycket mer komiskt än så blir det inte.



Inga kommentarer: