2007-03-14

På väg till Kapstaden

Trots en släng av influensen ska jag ge mig iväg till Sydafrika ikväll. En konferens med Parliamentary Network on the World Bank. Fantastiskt spännande dels att få möta 200 parlamentariker från över 100 länder och diskutera hur världen kan hjälpas åt i att minska fattigdomen och verka för en hållbar utveckling. En av de mest intressanta programpunkterna är Nicholas Stern, författare till the Stern Report, som har räknat ut vad det exakt sulle kosta att vända på klimatförändringen.
Dels ser jag fram emot att få se Kapstaden. Jag bodde i Sydafrika 79-81, gick i skola där och har velat åka tillbaka dit sen dess. Konferensen pågår torsdag till söndag men jag stannar på egen bekostnad i tre dagar till och hoppas kunna knyta lite lokala kontakter och se mig omkring i Kapregionen. Om jag kommer åt internet som jag vill, så kommer jag att blogga och lägga in bilder därifrån fortlöpande.
Nu ska jag packa det sista, sen bär det iväg.

Inga kommentarer: