2006-12-19

Sista veckan


Sista veckan i riksdagen är tämligen hektisk. Alla voteringar måste hinnas klart innan fredag och det debatteras i kammaren till sent på kvällarna.
I söndags var jag och sambon ute på Skerike GK:s 9 hålsbana och spelade, samt fick en fantastisk vinterpromenad i strålande sol. Se bild nedan. Vi åker till Tunisien på fredag för att vila och spela golf i lite somrigare förhållanden. I fredags blev jag intervjuad av radio Västmanland, för ett personporträtt som ska sändas i mellandagarna. Lite orolig är jag att jag kanske blev för privat, dessutom är det svårt att komma ihåg allt man sagt under en intervju på ett par timmar.
I måndags ägnade jag mig åt arbete i länet. På förmiddagen hade vi planeringsträff för länsbänken i Västerås, vi passade på att hälsa på i oppositionskansliet i Västerås stadshus. Vi enades om vilka fokusfrågor vi ska ägna oss åt under nästa år och spikade fördelningen av frågor oss emellan. På eftermiddagen var jag på besök på Mälarstrandsskolan. En skola som har elever som inte riktigt passar in i det vanliga skolsystemet. En fantastisk verksamhet, som uppvisar väldigt goda resultat. Jag kommer att återkomma om vad de sysslar med där längre fram. Hursomhelst, imponerande var det.
Senare på eftermiddagen träffade jag representanter för KDP (Kurdiska Demokratiska Partiet) som ville träffa mig och informera om deras arbete. Jag känner många kurder sen min tid som SFI-lärare, och det var intressant att få höra dem berätta om deras kamp för självständighet.
Slutligen två bilder från Sura i helgen.
En väldigt stor adventsstake....

Och här en bild på skylten som satt på ishallen i helgen. Vad menas? Kanske nån av er bloggläsare vet?


Slutligen passar jag här och nu på att skicka julhälsningar. Jag skickar inte julkort så här kommer det till alla som jag känner:
God Jul och Gott Nytt år!

3 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul och Gott Nytt År till dig och sambon!
Moster

Anonym sa...

Kvällen innan morgonen så stod det guldsmedshyttan. Det finns tydligen även suringar med humor *fniss*

Anonym sa...

Det ryktas om att det stod guldsmedshyttan kvällen innan...
Det finns suringar med humor tydligen...*fniss*