2006-06-03

Go-cart och sällskapsgolf


Fredagen ägnades åt rekryteringsarbete på Kantzowska, sedan go-carting på eftermiddagen. Jag som kör tämligen passivt och försiktigt i vanliga fall fick äntligen köra som en blådåre. Det var oerhört kul. Adrenalinet formligen sprutade ur öronen. En höjdare som jag gärna gör om!
Konstigt nog fick jag grym träningsvärk efter att ha kört go-cart. Antingen var G-krafterna oerhörda eller så är jag ur form. Jag lutar åt att det var G-krafterna...
Idag spelades det sällskapsgolf på Suras golfbana. Mamma, syster, Anders Tollin och jag gav oss ut 8 i morse och hade en trevlig runda. Golf är en väldigt social sport och man hinner prata och umgås mycket på de fyra timmar man är där ute. Om det är som idag med strålande väder och trevligt sällskap så är det extra trevligt. Fick med kameran för en gångs skull också....

Tre glada golfare


Liten groda, stor golfboll...

Litet kommunalråd, stor driver...

Anna puttar lite för kort på hål 17.

Svingsekvensen nedan visar hur man dänger iväg en järn-8 140meter. Noterar nöjt att jag håller huvudet hyfsat stilla och att viktöverföringen och uppvridningen av axlarna i baksvingen ser helt ok ut. Det som oroar är att högerhandsgreppet ser alldeles för starkt ut...



1 kommentar:

Anonym sa...

väldigt inressant att se hur du svingar klubban måste jag säga. pözzz soetizz