2007-10-04

Motionsspurt och besök från Sao Paolo

Motionstiden närmar sig sitt slut. Det är en otroligt invecklad logistisk process att få alla texter klara i tid, få motionerna godkända av utskottsgruppen och få rätt underskrifter på rätt motioner. Kanslipersonalen gör ett jättejobb och i mina ovana ögon verkar allt rulla på enligt plan.

Idag 15.20 är jag med i P4 Västmanland, en intervju om min motion om ordningsbetygen. Det är intressant, jag skriver i veckor om världshanddelsfrågor, om Asien, mänskliga rättigheter i Kina, och andra tämligen stora, viktiga frågor - utan respons från media. Men en motion om en ordningsbetygsfr-zon, det tar skruv. Så funkar det med media, och det är väl bara att spela med. Ni kan gå in på deras lyssnararkiv och lyssna i efterhand om ni är intresserade.

Idag har jag tagit emot ett besök från Sao Paolo, det är LO i Västmanland som har ett projekt ihop med sin motsvarighet i Brasilien, och nu är de på besök i Sverige. Jag guidade runt i huset och vi avslutade med lunch i gamla stan.

Inga kommentarer: