2010-04-27

Lågvattenmärke och vårtecken

Mats Odell har mage att kalla våra satsningar "tobleronepolitik". Vad trött jag blir!
Vi väljer att värna jobben i välfärden istället för att låna till ytterligare skattesänkningar.
Det kan väl han tycka är fel eller oöverlagt, men att smutskasta vår partiledare är allt han förmår göra. Lågt, fegt, osakligt och smutsigt gjort tycker jag.
Kanske är det bara dumhet, eller kanske medveten strategi när desperationen växer i takt med att argumenten tryter. Det spelar egentligen ingen roll, så ska politisk debatt inte föras i Sverige 2010!
Jag blir ofta arg på borgerliga förslag men aldrig att jag kommer sänka mig så lågt som Odell gör. Och karln är ändå minister med lång erfarenhet, han borde lärt sig nåt efter alla år i politiken. Hoppas att det här utspelet inte är en föraning om vad som komma skall i valrörelsen, för då blir det smutsigt, och det tjänar ingen på. Jag tänker i alla fall hålla en saklig ton även då jag blir förbannad, för det blir jag allt som oftast.
Nog om detta. Nu är jag i Köpenhamn för ett möte mellan fackliga kamrater och s-partier från alla de nordiska länderna. Temat är mänskliga rättigheter och återupplivandet av ett människorättsforum. Ska bli intressant att träffa meningsfränder från grannländerna.
Mer om detta efter mötet. Köpenhamn är en stad jag gillar, våren har kommit en bit längre än hemma som synes på bilden. Dansk politik är däremot i många stycken ett sorgligt kapitel. Läs Lena Sundströms "Världens lyckligaste folk", så förstår ni vad jag menar.


-- Postat från mobilen. Kommentera gärna!

Inga kommentarer: