2006-08-31

På besök i "verkligheten", möten med "vanliga" människor

Rubriken är en liten känga åt alla som anser att vi politiker måste ut i verkligheten och möta vanliga männskor.
Jag blir lite trött. Vi politiker lever inte vårt liv i en bubbla.
Jag har befunnit mig i verkligheten sen jag föddes, har jobbat och umgås med alla möjliga männskor. Vad gäller vanliga människor så anser jag att det inte finns några "vanliga" människor. Alla människor är unika och speciella. Ingen är exakt lik den andra, alla är lika ovanliga!
Har ägnat veckan åt diverse besök på arbetsplatser. Servicehuset Kaplanen i Sala, Kanthal i Hallsta, arbetsmarknadsenheten i Västerås och avdelning 7 och avdelning 91 på centrallassarettet har jag bl.a varit på. Det är roligt och givande. Man får en bra bild av hur "vanligt" folk har det på sina arbetsplatser. Mina intryck är att vi har det bra i Sverige. Vi tar hand om våra sjuka och äldre på ett värdigt sätt. Det finns många företag, som Kanthal är vinnare i globaliseringen. Arbetsmarknadsåtgärder som stat och kommun gör är viktiga för att få ut människor på arbetsmarknaden. När man följer media och ffa när man lyssnar på borgarna är bilden en annan. De har som sin affärsidé att svartmåla välfärdssamhället. Vi får inte låta dem lyckas med det. Vi sossar är stolta över det samhälle vi lever i, men vi är inte nöjda. Det finns saker att förbättra inom alla områden. Fajten de sista veckorna innan valet nu handlar om att vinna beskrivningen av verkligheten. Jag gör det genom att träffa så mycket folk jag hinner, samtala och diskutera.
Kameran har hamnat på avvägar så jag får nöja mig med en gammal bild:

Lillasyster Karin, en "vanlig" tjej...

Inga kommentarer: